Selvitys: Saako ikäihminen tarvitsemaansa apua puhelimitse tapahtuvassa hoidon tarpeen arvioinnissa?

Selvitimme yli 65-vuotiaiden ihmisten soittoja Luonan hoidon tarpeen arvioinnin puhelimeen vuonna 2018. Halusimme tietää, millaisia erityispiirteitä puhelinpalvelutyössä on silloin, kun asiakkaana on ikääntynyt ihminen.

  • Millaisista aiheista yli 65-vuotiaat meille soittavat?
  • Mitä pitää huomioida, kun arvioidaan ikääntyneen ihmisen hoidon tarvetta?

Selvitys antaa mielenkiintoista tietoa yli 65-vuotiaiden soittajien soittojen syistä ja nostaa esiin myös huolestuttavan havainnon: Tietyissä tilanteissa ikääntyneet näyttävät vähättelevän oireitaan ja soittavat hoidon tarpeen arviointiin silloinkin, kun ammattilainen arvioi tilan vakavaksi hätätilaksi, jossa hälytysnumero 112 olisi oikea valinta.

Tilaa uutiskirje

Luitko jo nämä?