Luonan vastuullisuuskatsaus 2018: laatu ja eettisyys nousivat sote-alan keskusteluun

Luona julkaisee järjestyksessä toisen vastuullisuuskatsauksensa. Vaikuttavuuden lisäksi sosiaali- ja terveysalaa puhuttavat nyt tuotettujen palvelujen laatu ja eettisyys.

Luona on tietämyksemme mukaan ainoa Suomessa toimiva sote-alan organisaatio, joka kehittää ja raportoi yritysvastuutyötään kansainvälisen Global Reporting Initiative -standardiin pohjautuen. Nyt julkaistu katsaus on Luonan toinen, ja kertoo vuonna 2018 tehdystä työstä.

”Sote-uudistuksen epävarma eteneminen leimasi vahvasti vuotta 2018, ja vaikutti myös Luonan toimintaan hidastaen monien uusien hankkeiden ja palvelujen toimeenpanoa. Ikääntyvien ihmisten hoivaan liittyvä yhteiskunnallinen keskustelu on osoittanut, että sote-alalla toiminnan vastuullisuutta on johdettava, seurattava ja raportoitava systemaattisesti. Tämä koskee aivan kaikkia alan toimijoita. Luona on edelläkävijä sote-alan vastuullisuuden kehittämisessä ja raportoinnissa”, Luonan toimitusjohtaja Milja Saksi sanoo.

Luonan neljä vastuullisuusnäkökohtaa ovat inhimillinen kohtaaminen, vastuullinen ja läpinäkyvä liiketoiminta, vastuu luonalaisista ja edelläkävijyys toimialalla. Yrityksen vastuullisuusohjelmassa näille kaikille on määritelty tavoitteet ja niiden mittarit, joita seurataan ja työstä raportoidaan vuosittain. Luona muun muassa seuraa palveluja saavien ihmisten tyytyväisyyttä ja asiakaskokemusta sekä raportoi verojalanjälkensä.

Vastuullisuuden systemaattinen kehittäminen alkoi Luonassa vuonna 2017, ja julkaisimme ensimmäisen vastuullisuuskatsauksemme vuosi sitten.

Voit tutustua Luonan vastuullisuusohjelmaan vuosille 2018–2020 täällä.

Vastuullisuudesta kerrotaan enemmän sivuillamme: luona.fi/vastuullisuus

Tilaa uutiskirje

Luitko jo nämä?