Työterveyshuollon puhelinpalvelu

Työterveyshuollon puhelinpalvelussa Luonan kokenut hoitohenkilökunta tekee soittajalle nopeasti ja luotettavasti hoidon tarpeen arvioinnin ja antaa kotihoito-ohjeita. Palvelu on saatavilla haluttaessa 24/7 vuoden jokaisena päivänä.

Luonan hoitaja tarkistaa soittajan asiakkuuden sähköisesti suoraan asiakasyrityksen järjestelmästä. Käytännössä hän varmistaa, mitä palveluita soittajalla on käytettävissä sekä työsuhteen voimassaolon. Jos hoitaja arvioi, että soittaja tarvitsee vastaanottoajan lääkärille tai hoitajalle, hän varaa sen samassa yhteydessä.

Luonan hoitaja voi antaa työnantajan valtuutuksella työntekijöille 1-3 päivän sairauslomia. Lyhyen sairausloman syy on yleensä akuutti, esimerkiksi flunssa, vatsatauti, migreeni, kuukautiskivut tai tuki- ja liikuntaelinsairaudet. Hoitajat arvioivat sairausloman tarpeen tapauskohtaisesti.

Työterveyshuollon puhelinpalvelu voi myös seurata työntekijän vointia puhelimitse sairausloman aikana ja ohjata hänet tarpeen vaatiessa vastaanotolle tai todeta työkuntoiseksi.

Mitä etuja?

  • Terveydenhuollon kokeneen ammattilaisen apua ja ohjausta ripeästi
  • Nopea ja helppo hoidon tarpeen arviointi
  • Ei turhia käyntejä hoitoyksiköissä lievissä sairaustapauksissa
  • Ei turhia sairauslomia. Nopea ja helppo ja sairausloman myöntäminen tarvittaessa
  • Akuutisti sairastunut saa levätä kotona sairausloman alusta alkaen
  • Palvelun laajat aukioloajat, tarvittaessa saatavilla 24/7/365
  • Kustannustehokas ja vaikuttava palvelu
  • Säännöllinen ja kattava raportointi

Lisätietoja

Kysy lisätietoja Tarja Eholta: puh. 040 748 7470 tai tarja.eho@luona.fi.